A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ організації діяльності закладів освіти Радехівської міської ради

Річний звіт за 2021-2022 н.р.

Дата: 22.08.2022 16:02
Кількість переглядів: 9

ЗВІТ

 

директора комунального  закладу
«Заклад дошкільної освіти№2 м.Радехів Радехівської міської ради»

 

ВАКСМАН  ЛІДІЇ   ЛУК’ЯНІВНИ.

 

Радехів – 2022

 

 

На посаді директора комунального закладу «Заклад дошкільної освіти №2 м.Радехів Радехівської міської ради»  працюю більше  35 роки, з жовтня  1986 року.

За свою багаторічну  педагогічної діяльності відзначена знаком Відмінник освіти України  , багаторазово  нагороджувалася подяками , грамотами міської ради, районного , обласного відділів освіти , відзначена Грамотою Міністерства освіти і науки України , дипломант всеукраїнських педагогічних конкурсів.

Всю свою діяльність спрямовую на виконання функціональних обов’язків , які передбачені Положенням «Про  заклад дошкільної освіти »,статутом закладу  та посадовою інструкцією директора .

 

Комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти №2 м.Радехів Радехівської міської ради» здійснює свою діяльність відповідно до Закону України« Про дошкільну освіту » та Статуту комунального закладу «Заклад дошкільної №2 м.Радехів Радехівської міської ради»(номер  запису в Єдиному державному реєстрі 290843452851 від 20.05.2021 р)

 

          Основні обов'язки керівника, це : управлінська, організаційно- педагогічна, фінансово – господарська діяльність.

 

 Почну з управлінської діяльності :

Моя робота як директора полягає в першу чергу в координації роботи всіх працівників , для забезпечення функціонування закладу з надання доброякісних освітніх послуг батькам ,які мають дітей дошкільного віку.

В комунальному закладі «Заклад дошкільної освіти №2 м.Радехів Радехівської міської ради» працюють фахівці, професіонали, які характеризуються особливим творчим підходом до роботи, любов’ю і повагою до дітей. Колектив – це сім’я. Від організації його роботи залежать і результати. Основними формами роботи з    колективом вважаю такі:

1. Підбір і збереження кадрів;

2. Розробку стратегії розвитку закладу, освітньої програми;

3. Розробку плану роботи, який враховує можливості для творчості працівників;

4. Формулювання конкретики поставлених завдань;

5. Контроль за виконанням;

5.1. Бути вимогливим до всіх однаково;

6. Усіх чути і бачити;

7. Не бути байдужим до проблем працівників.

 

1.Кадрова політика.

Кадрами дошкільна установа забезпечена в повному об’ємі.

 

В закладі   на кінець навчального  року працює  33 працівників – 16 педагогів

17- обслуговуючого персоналу

З числа педагогів  : вищу освіту мають вже 10 педагогів ( з них  5 – вищу кваліфікаційну категорію , 1 вихователь - І кваліфікаційну категорію, 4- мають 11 т.р.), середньо - спеціальну освіту – 6 ( «спеціалісти» 7 та  11тарифний розряду ) .

Звання « Вихователь – методист»  присвоєно  5 педагогам  .

У 2021-2022навчальному році атестовано 3-ох вихователів.

За результатами атестації 2022р.:

  • Моравецька Н.Р.- відповідає займаній посаді . Присвоїти кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії».
  • Давидок Оксана Мирославівна – відповідає займаній посаді . Присвоїти кваліфікаційну категорію» спеціаліст першої категорії»
  • Коваль Віра Богданівна – відповідає займаній посаді.
  • Відповідає раніше встановленому 11 тарифному розряду.

 

 

 

 

2. Наповнюванісь груп дітьми.

 

Проектна  потужність дошкільного закладу  - 6 груп  ,  107 місця.

У на кінець 2021-2022 навчального року функціонувало 6 груп і їх відвідувало-131 дитина , з них: у 2  молодших групах (від 3 до 4 років) виховувалося 41  дітей , у  2 середніх (від 4 до 5 років)- 44 дітей , в 2 старших  дошкільних групах – 46 вихованців.

Загальна наповнюваність закладу  відповідно до нормативів становить– 122 %.

До школи пішло  43 шестирічок.

 

У 2022-2023  навчальному році  плануємо  функціонування  6 груп , з них : дві  молодших групи(новосформовані) ,  2 середні групи , 2 старші групи. Новоприйняті діти всі зареєстровані на електронній черзі «sadok loda.gov ua «

В середньому протягом навчального  періоду(з вересня по березень ,до введення воєнного стану ) відвідуваність дітьми ЗДО №2  становить 110 дітей(при нормі  120). Причина зменшеного відвідування – карантин  із-за COVID-19.        

     Що стосується особистого прийому мешканців міста, то його проводжу регулярно у встановлені дні та години(середа,п’ятниця) , відповідно до графіку особистого прийому громадян  і навіть поза графіком( більшість батьків приходить у обідню перерву ).

 

 

3.Реалізація Державних стандартів.

 

Наш ЗДО №2 м. Радехова реалізовував державний стандарт в галузі дошкільної  освіти Базовий компонент ,через виконання завдань  програми «Українське дошкілля». Вся навчально – виховна робота в минулому навчальному році ,з дітьми проводилася за розвитками : фізичним, соціально- моральним, пізнавальним, мовленнєвим , художньо- естетичним і креативним або творчим. В минулому навчальному році було проведено 5 педагогічних рад на яких розглядались питання навчально- виховної роботи з дітьми і їх підготовка до школи.

 На першій педраді щорічно ми з педагогами визначаємо основну мету і    завдання над якими працювали весь цей навчальний рік , щоб впроваджувати вимоги Базової програми по підготовці дошкільнят до подальшого навчання в школі.   Педагогами протягом навчального року було проведено ряд цікавих  показових занять, заходів  ,в межах карантинних заходів - проведено осінні розваги, свято Миколая та Новорічно- Різдвяні дійства у всіх вікових групах (згідно вимог - без глядачів , але із відеофіксацією для батьків і розповсюдженням через вайбер групи)

Згідно нормативів та санітарно-гігієнічних вимог в закладі дошкільної освіти , обладнані необхідні приміщення: групові кімнати із спальними, ігровими та навчальними зонами , роздягальні та кімнати гігієни. Постійно функціонують спортивно- музична зала, працюють медичний, методичний, кабінети , в якому працює з дітьми і логопед, харчоблок, пральня, підсобні приміщення .

На території закладу для кожної вікової групи є ігровий майданчик з відповідним ігровим обладнанням.(правда потребує обладнання заміни на сучасне ,яскраве ,естетичне )

Групові приміщення ЗДО забезпечені меблями та ігровим обладнанням. Недоліками є недостатня наявність в групах сучасних технічних засобів (мультимедійних пристроїв, комп’ютерної техніки).

При благодійній допомозі майже всі групи забезпечені телевізорами і педагоги мають можливість проводити фізкультпаузи, руханки , здійснювати перегляд мультфільмів , навчальних фільмів ( перегляд проводиться згідно санітарних норм- до 10-15 хв).

 

4.    Контроль і діловодство.

 Контроль за вимогами Правил внутрішнього трудового розпорядку здійснюю відповідно до річного плану роботи. Результати перевірок виконання Правил розглядаються на виробничих нарадах , педп’ятихвилинках .

Вся робота в цьому навчаль ному році проходила напружено , в умовах карантинних обмежень різної складності.

Вся нормативно-правова документація ведеться згідно Інструкції про ділову документацію дошкільного закладу тільки на державній мові.

 В межах своїх повноважень мною видавалися накази по закладу , як з основної діяльності   так і накази по роботі з кадрами.

Для повноцінного функціонування установи мною розроблено графік роботи установи і персоналу , графік відпусток працівників з врахуванням їхніх побажань і затвердженням профспілковим комітетом закладу .

Правда в цьому році воєнний стан вніс свої корективи у відпустку працівників .

Замість 56 днів основної відпустки вихователі отримали тільки 24 календарних днів , згідно законодавчих актів на період введення воєнного стану .

 

5.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії,

профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу

визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і

проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про

дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Постанови Головного державного

санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63 «Державні санітарні правила

і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та

організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01», постанови

головного державного санітарного лікаря України від 26.08.2021 № 9

«Протиепідемічні заходи у закладах освіти на період карантину у зв’язку

поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)», Указу Президента України

від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні»,

Указу Президента від 14 березня 2022 року № 133/2022 та інших численних

нормативних актів, які регламентують роботу закладу позашкільної освіти з

цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем

адміністрації  закладу дошкільної освіти .

Наказом по ЗДО №2 м.Радехів  призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності, сплановані відповідні заходи на навчальний рік .

З метою збереження життя і здоров’я дітей у закладі планово проводжу( 2 рази в рік) з усіма категоріями працівників інструктажі відповідно до відомчих інструкцій та до вимог Закону України « Про охорону праці»( наявні відповідні інструкції для кожної категорії працівників , журнали інструктажів.) .

Перед відновленням роботи закладу з червня 2022року було проведено із всіма працівниками Інструктажі по темі «Правила пожежної безпеки в дошкільному навчальному закладі », Рекомендації щодо дій за сигналом «Увага всім! Повітряна тривога» та «Організація охорони життя і здоров'я дітей у дошкільному навчальному закладі».

 У серпні 2021 року , перед початком навчального року , проводилися інструктажі з персоналом , щодо дотримання санітарно- гігієнічних  вимог при COVID-19. А  старшою медсестрою  протягом року контролювалося виконання всіма працівниками , батьками та дітьми вимог щодо запобігання поширення COVID-19.

 

 

 6.Організаційно-   педагогічна діяльність.

У навчально – виховному процесі педагогічний колектив дотримується   принципів інтеграції , комплексності , яким підпорядковуються  завдання всіх розділів програми єдиній меті – повноцінному розвитку дошкільників у підготовці їх до навчання в школі .

Колектив закладу дошкільної освіти протягом 2021/2022 навчального року спрямовував роботу на:

- забезпечення виконання державної політики щодо охорони життя та здоров'я дітей та забезпечення умов соціального благополуччя вихованців  через ігрову діяльність;

- розповсюдження ідей сталого розвитку;

- реалізацію завдань інклюзивної освіти;

- активізування партнерської роботи ЗДО та сім’ї щодо гармонійного розвитку особистості;

- поглиблення роботи щодо  розвитку патріотизму та духовних цінностей дітей дошкільного віку.

 Для вивчення рівня підготовки педагогів та їхньої діяльності у 2020- 2021, навчальному році  було проведено  1 комплексну перевірку « Вивчення рівня життєдіяльності дошкільників в середніх групах»  1 тематичну : «Виховання  патріотизму дошкільників через різні види діяльності».  Персонально вивчалося питання забезпечення результативності та якості праці педагогів ,які атестували у 2022році

На контролі були питання :

-готовності груп до нового навчального року;

-санітарно- гігієнічного стані приміщень (2 рази в тиждень);

-дотримання режиму в групах ;

- система роботи педагогів по підготовці дошкільників до подальшого навчання в школі;

- ведення документації в групах і планування навчально- виховної роботи педагогами .

          Всі матеріали перевірок систематизовані у довідки та інформації і розглядалися на педрадах , виробничих нарадах та педпятихвилинках.

Рекомендації бралися до виконання а інформації доводилися довідома .

Контроль спрямовую не лише на виявлення недоліків, а й на глибоке вивчення стану навчально-виховного процессу в певній віковій групі та з метою  удосконалення, надання своєчасної допомоги вихователям.

За звітний період підготовлено і  проведено 4 педагогічних нарад ( на 3 обговорено питання навчально- виховного характеру)

У роботі з педагогічними кадрами використовую такі методи і форми вивчення особистісних і ділових якостей співробітників , як :

- бесіди з ними з різних питань  організації педагогічного процесу ;

- аналіз педагогічної документації ;

- спостереження за роботою вихователів з дітьми ( за навчальних рік мною переглянуто понад 100 різних  навчально- виховних заходів у педагогів, щоденно проводився контроль за відвідуваністю дітей груп, станом їхнього здоров'я ,за роботою обслуговуючого персоналу ). Це допомагає мені зрозуміти характер, стиль стосунків у колективі , з’ясувати інтереси і нахили , захоплення , творчі здібності педагога ( потім рекомендую педагогу працювати поглиблено над темою , яка подобається вихователю для подальшого впровадження  її в практику цілого дитсадка.)

Треба відзначити ,що робота з дошкільнятами проводиться всіма  педагогами як на заняттях так і в повсякденному житті , згідно розкладу навчально- виховних заходів на достатньо-високому рівні. Робота в повсякденному житті включає ігрову діяльність , самостійну художню діяльність, християнське  виховання, дитячу творчість, розваги , навчальні бесіди з безпеки життєдіяльності , гурткову роботу тощо.

Відповідно до Законів України «Про фізичну культуру», ст. 22 «Про дошкільну освіту», Інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти та науки України «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі» від 27.08.2004р.педагоги   з дошкільнятами проводять  такі форми роботи з фізичного виховання: заняття з фізичної культури ,ранкова гімнастика під музичний супровід, гімнастика пробудження  після денного сну, фізкультхвилинки, фізкультпаузи та різні форми організації рухової активності у повсякденні (заняття з фізкультури на прогулянках, фізкультурні свята та розваги, рухливі ігри та інші).

В закладі   забезпечено проведення первинного, періодичного та інших видів інструктажів з техніки безпеки. Восени 2021року проведено атестацію робочих місць для категорії працівників , які працюють в несприятливих умовах. Працівники кухні , машиніст з прання та ряд інших працівників мають відповідні доплати або додано дні відпустки.

Не допускається до роботи люди, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці.  

Травматичних та нещасних випадків за період роботи в 2021-2022 навчальному році в закладі не було.

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про основні заходи цивільного захисту на 2011 рік» від 21 березня 2011р. № 246, відповідно наказів РУОМС «Про організацію та проведення Тижнів безпеки дитини», «Тижнів безпеки дорожнього руху», «Про проведення «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності дитини», з метою формування у дітей свідомого розуміння цінностей власного життя та здоров’я, протягом навчального року проводились заходи з БЖД.

В листопаді 2021року нам вдалося провести планове відпрацювання евакуації дітей та працівників.  Результат був добрий . Всі спрацювали на відмінно. Але це потребує постійного вправляння.

В період призупинення навчальної діяльності з 24.02.по 31.05.2022року працівниками проводилося чергування в закладі як в денний так і нічний період доби для збереження майна ,проводилися часткові поточні побілки приміщень ,педагоги розробляли посібники для подальшого використання на заняттях, брали участь у відео конференціях ,працювали з  методичною літературою для підвищення свого фахового рівня , на прохання волонтерів – пекли  тістечка ,паски для солдатів, варили вареники , тушкованки м'ясні та овочеві , плели сітки, надавали батькам онлайн консультації через вайбер групу тощо.

 

Фінансово- господарська діяльність

 

 

Із 2008 року ДНЗ №2 веде самостійний фінансовий облік.

Оскільки отримання бюджетних коштів передує складання та затвердження кошторису , то саме цьому питанню я спільно із бухгалтером приділяю найбільше уваги , щоб у подальшому протягом фінансового року використання коштів закладом було максимально ефективним і економним.

Згідно Бюджетного кодексу насамперед ми закладаємо кошти на основні захищені статті : заробітна плата і нарахуванні на неї , комунальні послуги , харчування дітей , медикаменти. Із - за правильного планування коштів нам вдалося закінчити фінансовий 2021р. без боргів ,вчасно виплачувалася заробітна плата ,відпускні ,проводилися оплати за отримані послуги та товари .

 Хочу відзначити бухгалтера Вандику М.І , яка правильно веде бухгалтерський облік , що дає можливість уникати помилок при використанні бюджетних коштів,а головне – Марія Іванівна вчасно проводить закупки товару через платформу « Prozzoro»(це велика навантаження , а з 2020р і відповідальність так як є певна встановлена фінансовими органами процедура.)

На виконання рішення сесії Радехівської  міської ради , наказу Відділу ОДЗО Радехівської  міської ради, наказом по закладу багатьом дітям надано пільгу по  оплаті за харчування – вони звільнені частково 50%(багатодітні сім'Ї : на сьогодні -21 дитини,) або повністю -100% (як малозабезпечені -2дітей ;, діти ,чиї батьки учасники АТО- 13, з червня2022р. ще звільнено 2 дітей з числа вимушено переміщених)  . На всіх дітей видані накази на пільгу ,згідно наданих батьками  документів .

Так як , я веду облік виходів на роботу працівників , то своєчасно на 25 число кожного місяця подаю бухгалтеру табель на зарплату і відповідні накази для нарахувань.

Тримаю на контролі , щоб вчасно подавалися підзвітні документи працівниками та  фінансові звіти про роботу закладу.

 ТАК : На 1 число кожного місяця медсестрою контролюється здача вихователями груп табелів щоденного відвідування дітьми закладу, для нарахування головним бухгалтером  батьківської плати за харчування .

 Завгоспом на 1 число місяця готується накопичувальна відомість щодо продуктів харчування для бухгалтера.

Бухгалтером щомісячно , квартально, піврічно здаються відповідні звіти у різні фінансові та контролюючі установи. Вчасно , до 20 вересня я  подаю на затвердження тарифікаційні списки працівників , списки на атестацію педкадрів , до 15 серпня подаємо відомості про дітей , які є на території міста  і відвідують ЗДО   . Оперативно реагую на накази та вказівки Відділу ОДЗО Радехівської  міської ради.

Згідно річного та місячних планів роботи здійснюю контроль за роботою завгоспа щодо своєчасного завезення , збереження продуктів харчування додержання строків реалізації , вхідного контролю якості продуктів (відповідні сертифікати),  економного  використання води та електроенергії   ( згідно ліміту), миючих засобів тощо.

На контролі є і робота поварів щодо закладки продуктів , якість  та технологію приготування страв, норми видачі порцій на групи , дотримання санітарно- гігієнічних вимог при обробці продуктів харчування, вимог інструкцій з ОП.   Перевіряю якість прибирання приміщень ЗДО помічниками вихователя, 1 раз в місяць контролюю роботу пралі щодо наявності та дотримання графіку зміни білизни , якість прання білизни, дотримання норм витрат миючих засобів, збереження обладнання ,виконання інструкцій по ОП.

Тримаю на контролі  своєчасне проходження працівниками  медичних оглядів .У зв’язку із карантином і введенням воєнного стану , ми не проходили лютому 2022р.медогляд , але вже у липні- серпні всі ми змушені його пройти(до початку навчального року.

Треба відзначити , що медогляд для працівників безплатний  бо за нього оплачує заклад (кошти наявні ,договір підписаний ,але із-за воєнного стану це не є першочергова оплата а наша поліклініка хоче передоплату  )

 

Багато уваги відводжу раціональному  харчуванню дітей .

На виконання ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту», Інструкції з організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, в дитсадку  забезпечено належні санітарно-гігієнічні умови на харчоблоці , добре відрегульований підвіз продуктів, здійснюється повноцінне харчування дошкільнят. Тому бюджетом виділяється значна сума коштів – на 2022р виділено - 420111тис.грн. (це пільгові діти + 40% - доплата до харчування з бюджету )

Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування дітей у дошкільному закладі є використання затвердженого набору продуктів , що реєструється медсестрою в « Журналі дотримання натуральних норм продуктів». З вересня 2020року працювати в системі НАССР.

З вересня 2021року ми працюємо за новими вимогами до норм та організації харчування дошкільників.

Медсестрою розроблено меню на 4 тижні « Зима», «Весна» і «Літо» ,вони затверджені  . Норми різко зменшені на деякі продукти (вчимося їсти мало солоні блюда, пити мало солодкі чаї та компоти, заборонена випічка, печиво ,зменшена порція хліба)

Так ,основні продукти : м’ясо, яйця,олія, цукор, масло ,овочі, хліб  -100відсотків, молоко і молочні продукти.,- 95 соки , фрукти виконуються на  65 відсотків, риба – 90%  , крупи  – на 105 %, сир кисломолочний,сир твердий  – 65% Середнє виконання норм харчування за 2020 рік становить 85відсотки . Щоб виконувати норми змушені були підняти вартість харчування до 45 гривень і батьківську плату до 27грн.

На сьогоднішній час зросли ціни на овочі , крупи та майже на все, тому буде виникати потреба збільшувати вартість харчування до 50 грн.( з яких батьки будуть оплачувати-30 грн. за день)

Головною метою нашого колективу при  співробітництва із родинами вихованців – допомогти батькам зрозуміти особистість своєї  дитини  і сприяти  її розвитку в процесі навчально – виховної діяльності  і підготовки до навчання в школі.

В цьому навчальному році ми всі спілкувалися з батьками в режимі онлайн  та через соціальні мережі та індивідуально із-за ковіду.

           З нового року закуплялися  миючі та дезінфікуючі засоби , нові каструлі ,миски для груп та харчоблоку , закуплено рушники, наматрацники ,придбано ще 3 електоронагрівачі і їх встановлено в туалетних приміщеннях для миття рук дітей, проведено шланги для душу ,для миття ніг дітей тощо. З 1 вересня 2021року заклад повністю був  готовий до роботи в період карантину : закуплено партію дезінфікуючих, миючих засобів . Маємо в наявності також і  хлорне вапно (було виділено для придбання посуди, м'якого інвентаря , сантехніки , миючих засобів ,електротоварів ,канцтоварів  у 2022р.- 131тис.грн., в 2021р.використано 100тис.грн- більшість пішло на миючі , дезінфікуючі ,та засоби г гігієни для дітей у зв’язку із ковідом)

В планах було багато що придбати ,зробити – але все змінила війна.

В планах на весну - літо 2022 року було - заміна унітазів в окремих групах ,проведення  обробки всіх матрасів ,придбання нових пісочниць,посуду для дітей тощо. Але такі придбання зараз не оплачуються казною до закінчення воєнного стану.

На придбання лікарських препаратів  виділено 10тис.грн. –вони віс будуть використані до кінця року .(гроші розписані помісячно).

Протягом літа територія обкошується ,висаджені квіти , буде проведено фарбування  та частковий ремонт споруд.

Зараз активно іде робота по облаштуванню тимчасового укриття  в підвалах (обмотування труб, встановлення туалету , штукатурення та побілка стін , тощо ).

 Вже облаштовано  80 м. кВ. площі (до 100 дітей та дорослих ) в підвалі під  тимчасове укриття – занесено столи, крісла , лавки , ліжечка , облаштовано туалетний куток  , придбано ємкості для технічної  води, встановлено ємкості для миття рук ,наявні медикаменти , засоби гігієни . побілено стіни , окремі покриті теплоізоляційним матеріалом.

Буде ще облаштовано тимчасове укриття в першому підвалі на 30м.кв.- це на 45чоловік.

Проблемою залишається - асфальтування господарської частини території.

Хочу подякувати Радехівській міській раді , Відділу ОДЗО Радехівської  міської ради , за розуміння потреб закладу а також ,що в період призупинення роботи закладу  з 24 лютого 2022року нам проводилася нарахування заробітної плати згідно тарифікації і затримок у фінансуванні не було і нема.

Колектив ЗДО №2  і надалі буде продовжувати працювати над впровадженням інноваційних технологій в освітній процес, підвищенням якості дошкільної освіти шляхом модернізації її змісту та вихованням екологічної свідомості у дошкільників що є пріоритетним напрямком роботи дошкільного закладу.

Хочу подякувати нашим педагогам , які добросовісно  на високому рівні працювали в цьому неповному  навчальному році готуючи дошкільнят до школи .

А також  всім працівникам і  батьківській громаді, за плідну роботу та створення комфортних умов для наших дітей

 

 

 

                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Вхід для адміністратора