A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ організації діяльності закладів освіти Радехівської міської ради

Звіт щодо діяльності комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Радехівської міської ради за 2022 рік

Дата: 20.12.2022 12:03
Кількість переглядів: 31

Звіт 2022

 

Звіт щодо діяльності  комунальної установи

 «Інклюзивно – ресурсний центр»

Радехівської  міської ради за 2022 рік

 

 

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО – РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» Радехівської міської ради (далі-Центр) є комунальною установою і знаходиться у власності Радехівської міської ради на підставі рішення 3 позачергової  сесії 8 скликання Радехівської міської ради Львівської області від 23 грудня 2020 року №13 з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття освіти.

Центр функціонує  з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи  та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

 Юридична  адреса Центру:  Україна, 80200, Львівська область, Червоноградський район, м. Радехів,  проспект Відродження, 3, (в орендованому приміщенні  Радехівської міської ради).

Співпраця з територіальними громадами.

Комунальна установа  «Інклюзивно – ресурсний центр» Радехівської міської ради співпрацює з Лопатинською територіальною громадою.

 

Проходження курсів підвищення кваліфікації та самоосвіта (наявність сертифікатів).

 

Фахівці інклюзивно-ресурсного центру для професійного розвитку та самоосвіти брали участь в онлайн вебінарах та навчаннях на платформах «Всеосвіта», «На Урок», «Центр компетенцій», «Едера», «Прометеус», «Педрада», Центр здоровʹя та розвитку «Коло сімʹї», Інститут модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України. А також пройшли навчання та отримли сертифікати з курсу:

 

- вебінар «Тьютор в житті дитини з особливими освітніми потребами»;

- безбар'єрна грамотність (організатори - Міністерство цифрової трансформації України);

- «Домедична допомога» (організатор – ГО «Смарт Освіта» та студія онлайн-освіти EdEra);

- «Інклюзивні процеси в Україні: нові вектори змін» (організатор – Міжнародний інститут інклюзії);

- «Інклюзивне навчання в закладах освіти: виклики» (організатори – Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України).

Директор ІРЦ  підвищила кваліфікацію для директорів інклюзивно – ресурсних центрів за програмою  «Управлінська діяльність директора ІРЦ» у Комунальному закладі Львівської обласної ради «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»  14.10.2022 року.

 

28 вересня 2022 року фахівці  інклюзивно – ресурсного центру взяли участь у онлайн-нараді МОН по функціонуванню АС "ІРЦ"

Нарада фахівців  інклюзивно – ресурсного центру щодо змін у роботі ІРЦ в період воєнного стану та організацію освітнього процесу в інклюзивних класах .

 

15 вересня 2022 р. фахівці інклюзивно – ресурсного центру  взяли участь у вебінарі  «Територія безпеки: психологічна підтримка дітей з порушеннями зору у закладах освіти під час повітряної тривоги», який транслювався на сторінках Facebook Міністерства освіти і науки України.

 

 

Робота з внутрішньо переміщеними особами.

 

Із початком вторгнення російських військ на територію України фахівцями  інклюзивно - ресурсного центру надавались групові та індивідуальні консультації.

 

Надана психологічна допомога тимчасово переміщеним особам (12 осіб).

 

         При роботі з дітьми - переселенцями нами використовувалися методи індивідуальної та групової роботи. Перші зустрічі з дітьми проводилися в присутності батьків. Надалі зустрічі з дитиною та батьками проводилися індивідуально.

        Для маленьких дітей бесіди проводилися у формі гри та малювання. Для старших дітей були бесіди про школу, друзів.

При груповій формі роботи з дітьми-переселенцями найбільш ефективними методами були арт-терапія, театралізована арт-терапія, ігрова терапія.

Арт-терапія проводилася з дітьми від 4 до 12 років і включала малювання, ліплення з глини, пластиліну. Теми підбиралися з урахуванням проблем, які, на нашу думку, необхідно було опрацювати з даними учасниками групи. Ось деякі приклади тем, що використовувалися для роботи з дітьми - переселенцями:

-       для усвідомлення і реагування актуальних емоційних переживань: «Страх»,  «Радість»,  «Образа»,  «Дружба»;

-       для розвитку ідентичності: «Автопортрет», «Що я люблю», «Родина», «Мій дім»;

-       для усвідомлення і реагуванння потенційно «проблемних» сфер: «Дім», «Сім'я», «Чого я боюсь».

 Найбільшою цінністю арт-терапії була можливість невербального спілкування, що полегшувало налагодження міжособистісних контактів.

Театралізована арт-терапія послужила способом спонукання дітей до особистої активності і самовираження. Спільна робота над постановкою казок, регулярні репетиції дозволяли дітям відчути свою відповідальність і потрібність. Ось деякі назви постановок: казка «Колобок», «Рукавичка». Також був проведений майстер-клас по виготовленню великодньої писанки.

 Під час ігротерапії використовували такі методи: гра з привітаннями, гра з повітряними кулями, рух у вигляді ланцюжка. За допомогою ігор діти висловлювали ті переживання і почуття, які не вміють або не можуть розкрити в повсякденному житті.

           

Ведення сайту, сторінок у соцмережах (кількість публікацій, основний контент).

На сайті Відділу діяльності закладів освіти ведеться сторінка комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Радехівської міської ради. Інформація подається про діяльність Центру.

В соцмережах є створена  сторінка   установи  «Інклюзивно – ресурсний центр» Радехівської міської ради  у Facebook.

Facebook: https://www.facebook.com/groups

293543821858076/?ref=share

 

 

Проведення семінарів, нарад з педагогічними працівниками закладів освіти, участь у нарадах з органами управління освітою, засновниками ІРЦ та ін.

 

У січні 2022 року проведено засідання команд психолого-педагогічного супроводу (КППС) за участю фахівців інклюзивно – ресурсного центру щодо визначення рівнів підтримки в освітньому процесі для осіб  з особливими освітніми потребами  інклюзивного навчання у ЗДО та ЗЗСО  Радехівської та Лопатинської територіальних громад. На даному засіданні КППС було обговорено моніторинг (аналіз результатів навчання кожної особи), разом з батьками осіб з ООП було визначено певний рівень підтримки, який позитивно вплине на підвищення якості інклюзивного навчання кожної особи, допоможе покращити процес організації та якість такого навчання. Визначено кількість корекційно-розвиткових занять  з урахуванням особливих освітніх потреб кожної особи відповідно до визначеного рівня підтримки.

 

        Проведено круглий стіл за участю асистентів  ЗДО та ЗЗСО Радехівській  ТГ та Лопатинській  ТГ.

Організовано та  проведено практичний семінар для асистентів вихователів та асистентів вчителів на тему: «Організація інклюзивного навчання: ефективна робота асистента вихователя та асистента вчителя в інклюзії».

 

 

Проведено  семінар для вчителів-логопедів на тему: «Особливості логопедичної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання».

 

Основні досягнення та виклики у 2022 році.

Інклюзивно-ресурсний центр проводить свою діяльність згідно нормативно – правових актів. Співпрацює з Лопатинською  територіальною  громадою, надаючи психолого - педагогічну допомогу особам з особливими освітніми потребами, їх батькам та закладам освіти.  Цей рік став особливим для усіх нас.  Ми навчилися працювати у воєнний час, надаючи психологічну підтримку тимчасово переміщеним особам, та проводити  корекційно-розвиткові заняття.  

 

 

 

 

 


« повернутися

Вхід для адміністратора